Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer
Menu

ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΑΣ

ΔΙΟΤΙΜΑ ΛΙΑΝΤΙΝΗ-ΝΙΚΟΛΑΚΑΚΟΥ

ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ

  • Διοτίμα Νικολακάκου - Λιαντίνη, Καθηγήτρια
  • Γνωστικό αντικείμενο: Θρησκευτική Εικονογραφία και Μουσειοδιδακτική
  • Τομέας Θρησκειολογίας, Φιλοσοφίας και Κοινωνιολογίας
  • Γραφείο: 129-130, α΄ όροφος
  • Τηλ.: (+30) 210 727 5826
  • e-mail. dioliant@soctheol.uoa.gr
  • Ιστοσελίδα
  • Ανακοινώσεις
  • Tηλεδιδασκαλία:https://uoa.webex.com/meet/dioliant
    (εκτός και αν λάβετε διαφορετική ειδοποίηση μέσω της η-τάξης από τον διδάσκοντα)

ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Ακαδημαϊκές θέσεις

Καθηγήτρια, Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών, 2008-
Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών, 2005-2008
Λέκτορας, Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών, 2001-2005

Σπουδές

Πτυχίο Ιστορίας και Αρχαιολογίας (κατεύθυνση Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης), Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών

Μεταπτυχιακά Σεμινάρια Διδακτικής στους τομείς «Διδακτική της Ιστοριας»  με κατεύθυνση «Μουσειοδιδακτική» και «Ιστορία της Τέχνης», Ludwig-Maximilians-Universität München

Διδακτορικό Δίπλωμα στη Μουσειοδιδακτική και τη Διδακτική της Τέχνης,  Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών

Πτυχίο Θεολογίας, Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών

Ερευνητικά ενδιαφέροντα

Διδακτική της Τέχνης και του Πολιτισμού στο Μουσείο,  Πρώιμη Αναγέννηση

Μαθήματα -  Σεμινάρια

Προπτυχιακά

Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία

Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις

  • Ο ρυθμός των Φικελλούρων, Αθήνα 1996, σελ. 90
  • Ο κύκλος των ρωμαϊκών θεμάτων του G.P. Tiepolo στο παλάτι Dolfin. Διδασκαλία της Ιστορίας μέσω της Τέχνης. Αθήνα 1997, σελ.55, εικόνες σελ.11.
  • Το Μουσείο και η Διδακτική της Ιστορίας του Πολιτισμού και της Τέχνης. Αθήνα 2001, σελ.228 (Διδακτορική Διατριβή).
  • Ο «Παράδεισος» του Tintoretto, Αθήνα 2001, σελ 44.
  • Μουσειοδιδακτική άσκηση σε Μουσείο Τέχνης. ΄Αρθρο στο περιοδικό  «Το Μουσείο, τευχ. 2, Δεκέμβριος 2002, σ. 14-15».
  • Διδασκαλία της θυσίας της Ιφιγένειας και της θυσίας του Ισαάκ με βάση δυο πίνακες του G. D. Tiepolo. Ανάτυπον από την επιστημονική επετηρίδα της           Θεολογικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, Τόμος ΛΖ΄, Αθήναι 2002, σ.673-687.
  • Η Σχολή του Αγίου Ρόκκου της Βενετίας. Μουσειοδιδακτική μελέτη, Αθήνα 2004, σ. 300.
  • Η συμβολή της βυζαντινής τέχνης στο πέρασμα από το Μεσαίωνα στην Αναγέννηση: Το παράδειγμα του Giotto di Bondone, Αθήνα 2005, σ. 70
  • Der Gemäldezyklus zur römischen Geschichte des Palazzo Dolfin. (PHILIA.
  • Εine Zeitschrift für Europa, 2006, τευχ. ΙΙ, σ. 75-83).
  • Η Βενετία και η καλλιτεχνική γλώσσα της Αναγέννησης.(Ελληνική μετάφραση της εισήγησης με θέμα Venezia e la lingua dell’ arte nel Rinascimento) στο Συνέδριο της Ιταλικής Πρεσβείας στην Αθήνα με θέμα «Lingua italiana nel mondo», στις 24-26 Οκτωβρίου 2005).
  • H εικονογραφία του ασώτου στην ανατολική και δυτική τέχνη. Διδακτική της παραβολής μέσω της τέχνης, Αθήνα 2007, σ. 526.
  • Η «Σώφρων Σωσάννα και οι «ακόλαστοι πρεσβύτεροι» εικονογραφικά, Αθήνα, 2007, σ. 346.
  • Διδακτική της ιστορίας της εύρεσης του Τιμίου Σταυρού εικονογραφικά στο ενιαίο Τρίπτυχο Ανατολικής και Δυτικής Τέχνης του Stavelot, Αθήνα 2007, σ. 62.
  • Το Δωδεκάορτο σε κειμήλια βενετοβυζαντινής μικροτεχνίας του 13ου αι. στις μονές αγίου Παύλου και Χιλανδαρίου  Αγίου Όρους, Αθήνα 2007, σ. 182.
  • The Byzantine influence to the introduction of the third dimension in the forming of renaissance art. (Εισήγηση στο Διεθνές Συνέδριο 31 Αυγούστου – 1 Σεπτεμβρίου 2007 στο Εδιμβούργο, με θέμα: Renaissance? Perceptions of Continuity and Discontinuity in Europe, c. 1300-c.15550.  Πρακτικά του Συνεδρίου Leiden: Brill, 2010”).
  • Διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής τέχνης στο σχολείο. (Εισήγηση στο Συνέδριο «Εκπαίδευση και πολιτισμός» στο Πανεπιστημίου Μακεδονίας την 1. 12. 2007 στη Θεσσαλονίκη).
  • Αδάμ και η Εύα του Dürer. Η ενέργεια και η έκφραση του ανθρώπινου σώματος εικονογραφικά, Αθήνα 2005, σ. 158.